Mutumutu

Nezávazně spočítat cenu pojištění
Mobile menu

I pojištění může jít s dobou, když se spojí s moderními technologiemi

Čtení na 4 min

I pojištění může jít s dobou, když se spojí s moderními technologiemi

Insurtech je spojení slov „insurance“ a „technology“, tedy technologické pojištění. Mutumutu takové je. Vrací se k původní myšlence pojištění a sází při tom na technologie budoucnosti. Správná kombinace starého a nového by měla oslovit i ty, kteří už na pojištění zanevřeli.

Co že je tedy původní myšlenka pojištění? Že má být smysluplné a pro lidi. To je ta insur část. Při sjednávání pak – namísto podivných pánů s kufříkem lejster – využíváme nejnovější technologie. Šetříme tak čas, nervy i peníze klientů.

Trendy fintech a problematické pojištění

Termín fintech, který vznikl ze slov „finance“ a „technologie“, je právě teď hodně trendy. O tom, jak se pokroky v oblasti technologií dají využít v zastarávajícím bankovním byznysu, živě diskutují fandové do kryptoměn, zapálení ajťáci, okravatovaní brokeři z Wall Street i koncoví uživatelé, co prostě touží po transparentnějším přístupu k penězům.

 

Když se v podobné společnosti řekne insurtech, nálada spíš pohasne. Kdo by si chtěl povídat o pojištění? Tenhle průmysl má v současnosti punc něčeho zkostnatělého, těžkopádného a vlastně i nepříliš důvěryhodného.

„Důvěra v peněžní služby prudce poklesla po roce 2008 (období, kdy řada odborníků mluvila o finanční krizi, pozn. red.), ovšem pojišťovací odvětví mělo problematickou image už dávno předtím,“ vysvětluje ve Forbesu analytička Sarah Kocianski. „Přesvědčení, že pojišťováci udělají cokoli, aby se vyhnuli výplatě pojistky, že jsou přeplacení; odpor k pravidelným platbám za produkt, který možná nikdy nevyužijete – to všechno v sobě lidé nesou už desítky let.“

Konec tajností i dlouhých jednání

Podobné představy a obavy podle ní ještě posilují jednotlivé (byť ne tak časté) případy, kdy klienti s pojišťovnami zažili nějakou tu nepříjemnost. A taky fakt, že málokdo tuší, co přesně dělají a jak celý byznys funguje. Pojišťovnictví je zarostlé pavučinami a opředené tajemstvím jako chátrající dům v hororovém filmu.

 

I to se insurtech sféra snaží změnit. Pojišťovací průmysl už toho zažil dost: kořeny má v době Chammurapiho a prvních čínských dynastií, to znamená před čtyřmi až pěti tisíci let. Jeho fungl nová odnož je ovšem nebývale sexy. Je transparentní, uživatelsky vstřícná, bez zbytečných komplikací a nejasností.

Tak funguje i Mutumutu. Pojištění si u nás díky skvělé práci našich ajťáků sjednáte stoprocentně online a rychleji, než byste vyplnili kvíz na Buzzfeedu. Všechno vám propočítáme dopředu, s ohledem na vaše potřeby a životní styl. Smlouva taky není žádné Hledání ztraceného času a má jen osm výluk, což je na tuzemském trhu skutečný unikát.

Služební auta? My radši chodíme běhat

Nehodláme vás obírat o čas ani o peníze. Když je všechno digitální, hned odpadá celá řada nákladů: žádné provize pro agenty (ti nejsou potřeba), žádné luxusní vozy, kterými by za vámi museli cestovat, žádná drahá pera k podepisování smluv. Ani nákladné kanceláře pro stovky či tisíce zaměstnanců. My jich máme jen pár desítek.

A ještě jednu výhodu nesmíme opomenout. Nový přístup k pojištění oživuje konzervativní trh také tím, že zákazníkům naslouchá a nebojí se přizpůsobit specifikům menší skupiny. To, že je nějaké pojištění univerzální, totiž málokdy znamená, že je výhodné a vhodné právě pro vás. Na světě už tak existují insurtechové firmy třeba pro chronicky nemocné lidi, co rádi cestují, pro majitele zvířat se speciálními nároky nebo pro klienty, co jezdí autem, ale ne každý den.

 

My jsme se rozhodli zaměřit na ty, co žijí zdravě a nechce se jim doplácet na méně zodpovědné. Pro extra motivaci jsme přišli se systémem odměn, na které může dosáhnout každý. Stačí pravidelně sportovat, praštit s kouřením nebo chodit na preventivní lékařské prohlídky. Lépe tak předejdete nemocem – včetně těch civilizačních – a díky zdravé komunitě ve výsledku ušetří všichni. I to je insurtech.